تماس با پشتیبانی واتس اپ
راهنمای اقامت در دوبی در سال ۲۰۲۳

راهنمای اقامت در دوبی در سال ۲۰۲۳

راهنمای اقامت در دوبی در سال ۲۰۲۳

دوبی به دلیل اقتصاد پیشرفته، تنوع فرهنگی و سطح رفاه بالا به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت متخصصان تبدیل شده است. اگر به دنبال مهاجرت به دوبی و اقامت در این شهر هستید این مقاله می‌تواند راهنمای جامع و کاملی برای شما باشد.

۱. انواع روش های اقامت را بررسی کنید.

دوبی روش های متفاوتی را برای دریافت اقامت به شما پیشنهاد می‌کند که هر کدامشان مزایا و معایب خود را دارند. معروف ترین روش ها عبارتند از:
- ویزای کار: بهترین و معمول ترین روش برای دریافت اقامت داشتن پیشنهاد کار از یک شرکت بومی در دوبی است. تنها کافیست از یک شرکت در دوبی پیشنهاد کار دریافت کنید و از آن‌ها درخواست کنید که برای اقامت در دوبی از شما حمایت کنند.

- ویزای سرمایه‌گذاری: دوبی از طریق سرمایهگذاری روی املاک و مستغلات نیز اجازه اقامت می‌دهد. سرمایه‌گذاری روی املاک مشخصی در دوبی به شما این اجازه را می‌دهد تا به همراه خانواده خود در این شهر اقامت داشته باشید.

- ویزای کارآفرینی: اگر ایده‌ جذابی دارید و یا می‌خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید می‌توانید با ثبت شرکت در دوبی از مزایای اقامت در این شهر بهره مند شوید. البته ثبت شرکت در دوبی نیازمند یک ایده تجاری قوی و تمکن مالی مناسب است.

۴. ویزای بازنشستگی: افراد بازنشسته‌ای که ویژگی های خاصی مانند سن بالای ۵۵ سال، داشتن ملک در دوبی و یا داشتن تمکن مالی را داشته باشند می‌توانند برای دریافت ویزای بازنشستگی و اقامت در دوبی اقدام کنند.

روش‌های اخذ اقامت دبی
۲. مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید.

صرف نظر از روشی که برای دریافت ویزا انتخاب می‌کنید به مدارک مشخصی نیاز خواهید داشت. این مدارک عبارتند از:

- گذرنامه یا پاسپورت: گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

- همراه داشتن عکس پاسپورتی: عکس ها باید جدید باشند و سایز آن‌ها متناسب با سایز عکس پاسپورت شما باشد.

- تاییدیه های تحصیلی و حرفه ای: کپی مدارک تحصیلی خود مانند دیپلم و مدارک دانشگاهی را همراه داشته باشید.

- بیمه: داشتن بیمه برای خود و همراهان شما اجباری است.

- عدم سوء پیشینه: داشتن گواهی عدم سوء پیشینه از کشور محل تولد یا محل زندگی

جمع‌آوری مدارک جهت اخذ اقامت دبی
۳. استفاده از مشاوران حرفه ای

فرایند دریافت ویزا و اقامت می‌تواند پیچیدگی‌های خاص خود را داشته باشد در نتیجه توصیه می‌شود از مشاوران حرفه ای یا وکلای مهاجرت کمک بگیرید. از این طریق می‌توانید مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز به ترتیب ارسال شده اند و کارهای اداری به درستی انجام شده اند. خدمات ارزشمند املاک و مستغلات گرند ویژن نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا مسائل مربوط به مسکن و ملک در دبی را به بهترین شکل مدیریت کنید.

استفاده از مشاوران حرفه‌ای جهت اخذ اقامت دبی
۴. جنبه های مالی دریافت ویزا را به دقت بررسی کنید.

دریافت ویزای دوبی می‌تواند تعهدات مالی متفاوتی برای شما ایجاد کند. هزینه درخواست اولیه، هزینه بیمه و بعضا هزینه سرمایه‌گذاری روی ملک از مواردی هستند که باید آن‌ها را به دقت بررسی کنید. حتما با قوانین مالی مختلف آشنا شوید و هزینه مورد نیاز برای دریافت اقامت دوبی را تخمین بزنید.

جنبه های مالی دریافت ویزا
۵. سبک زندگی و فرهنگ دوبی را بپذیرید.

دوبی شهری پویا و فعال است که در آن افراد مختلفی از سراسر دنیا زندگی می‌کنند و تنوع فرهنگی در این شهر بسیار زیاد است. پذیرش این تنوع فرهنگ و سبک زندگی نه تنها تجربه‌ای خوشایند برای شما رقم می‌زند بلکه باعث می‌شود از نزدیک با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوید. سبک زندگی بومی شهر دوبی نیز یکی از جاذبه‌های آن محسوب می‌شود و شما می‌توانید با پذیرش این فرهنگ و بازدید از جاذبه های گردشگری شهر دوبی لذت تعامل با مردم بومی این منطقه را بچشید.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل برای انتخاب دبی جهت شروع یک زندگی جدید

 سبک زندگی و فرهنگ دبی

جمع بندی

دوبی با ارائه روش های اقامتی متفاوت تلاش می‌کند تا برای هر شخصی برنامه منحصر به فرد خود را داشته باشد. شما می‌توانید با شناخت این روش ها، جمع آوری مدارک مورد نیاز، مشورت با وکلای حرفه ای و آشنایی با فرهنگ جذاب دوبی روش اقامتی مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. با اقامت در دوبی می‌توانید از فرصت های شغلی و تحصیلی بی نظیر این شهر، اماکن تفریحی مثال زدنی و رفاه اجتماعی بالای این شهر لذت ببرید.
نکته مهم: این مقاله تنها برای آگاهی بخشی در مورد شرایط کلی اقامت در دوبی منتشر شده است و به هیچ عنوان منبع مناسبی برای آشنایی دقیق با قوانین مهاجرتی دوبی نمی‌باشد. برای مهاجرت مطمئن حتما از مشاوران و وکلای حرفه ای استفاده کنید.